Започна ли тихото окрупняване на автомобилния бранш в преследване на оцеляването
/КРОСС/ Автомобилната индустрия е изправена пред най-голямата си трансформация от създаването на конвейера насам. Тя е водена от скъпоструващото преминаване към EV и неуморния възход на силните китайски конкуренти, коментира CarScoops. В отговор традиционните автомобилни производители не се стремят към мега-сливанията от миналото, а по-скоро към по-дискретна
Porsche също призна надмощието на китайските производители
Изправени пред „зашеметяващото“ темпо на иновациите от местните конкуренти в сектора на електромобилите и неблагоприятната правителствена политика, Porsche обяви драстично стратегическо отстъпление в Китай, наречено „Връщане на Китай“. Изпълнителният директор на Porsche Китай Александър Полих призна, че връщането към предишните продажби е нереалистично,
Porsche признава: Китайските автомобилни производители правят иновации със „зашеметяваща“ скорост
Германският производител на спортни автомобили Porsche открито признава, че е изправен пред безпрецедентен натиск в Китай, където местните марки в сегмента на електрическите автомобили и премиума налагат темпо на иновации, с което традиционните европейски концерни трудно успяват да се съобразят. В интервю за германското издание Automobilwoche, цитирано
Мита или минимални цени? ЕС и Китай отново сядат на масата за EV преговори
През октомври 2024 г. ЕС одобри допълнителни мита за електромобилите, произведени в Китай, достигащи до 45,3%. Те бяха наложени след разследване на ЕК, което установи, че китайските производители получават държавни субсидии, нарушаващи свободната конкуренция и застрашаващи европейския пазар чрез свръхпредлагане. Китай категорично отрича обвиненията





